سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















تاکید مدیر گوگل بر استعداد غیر منتظره ایرانیها در جنگ سایبری در حالی است که هنوز موضوع به غنیمت گرفته شدن پهپاد جاسوسی فوق مدرن آمریکایی در صدر اخبار رسانه های منطقه ایی و فرا منطقه ایی قرار دارد و این رسانه ها گمانه های مختلفی در خصوص چگونگی این کار مطرح کرده اند.

مدیر گوگل در مصاحبه با شبکه CNN بر استعداد غیر منتظره ایرانیها در جنگ سایبری،تاکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط ،اریک اشمیت، در گفت‌و‌گو با CNN گفت:ایرانی‌ها،به دلایلی که به درستی برای ما روشن نیست، به طرز غیرمنتظره‌ای در جنگ سایبری با استعداد هستند.

وی در ادامه این مصاحبه که بعد از به غنیمت گرفتن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای نظامی کشور انجام شده است،مدعی شد با توجه به این استعداد،ایرانی‌ها در آینده تهدیدی برای امنیت سایبری به شمار خواهند رفت.

مدیر گوگل با ادعای ایرانی بودن هکرهایی که چندی پیش چند سایت دانمارکی را هک کردند افزود:آنها (ایرانی‌ها) به تازگی توانستند از طریق هک هوشمندانه، کنترل رفت و آمد اطلاعات اینترنتی را به دست بگیرند... هیچ کس به درستی نتوانست بفهمد آنها چگونه این کار را کردند.

اشمیت همچنین خاطر نشان کرد:همیشه این نگرانی وجود دارد که ایرانی‌ها به نحوی به نرم‌افزارهای کدگذاری شده، نفوذ کرده باشند.

گفتنی است تاکید مدیر گوگل بر استعداد غیر منتظره ایرانیها در جنگ سایبری در حالی است که هنوز موضوع به غنیمت گرفته شدن پهپاد جاسوسی فوق مدرن آمریکایی در صدر اخبار رسانه های منطقه ایی و فرا منطقه ایی قرار دارد و این رسانه ها گمانه های مختلفی در خصوص چگونگی این کار مطرح کرده اند.

در همین زمینه در گزارشی که در روزنامه انگلیسی زبان نیشن پاکشتان منتشر شد آمده است: یک هکر برای هک کردن یک وبسایت باید از یک و در پیچیده ترین حالت برای هک کردن شبکه های مالی از شانزده درگاه امنیتی عبور کند و بعد از باز کردن هر درگاه نیازی به گشودن مجدد آن نیست در حالیکه برای هک کردن سیستم پهپاد جاسوسی ممکن است نیاز به عبور از 255 درگاه امنیتی باشد که در صورت اشتباه یا خطا در عبور از هر درگاه، کل این فرایند باید از نو تکرار شود و این بدین معنی است که هک کردن این نوع سیستم تقریبا غیر ممکن است اما ایرانیها آن را انجام دادند.

بعلاوه ادعای خطرناک بودن ایران برای امنیت سایبری در حالی بر زبان اریک اشمیت جاری شده است که رسانه های غربی دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در ساخت و انتشار ویروس استاکس نت با هدف ضربه زدن به تاسیسات هسته ایی کشور را تایید کرده و چندی پیش از ساخت و انتشار نشخه جدید این ویروس با نام دوکو خبر دادند.

افزون بر این معلوم نیست آیا بین اقدام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در مراقبت و دفاع از آسمان کشور که به غنیمت گرفتن پهپاد جاسوسی فوق مدرن آمریکایی منجر شد و ابراز نگرانی مدیر گوگل ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ 


نوشته شده در یکشنبه 90/9/27ساعت 4:2 عصر توسط اریا عزیزپور نظرات ( ) |


Design By : Pichak